Aktuality2018-11-27T23:52:38+00:00

GDPR-ochrana osobních údajů

Ochranu vašich dat bereme stále velmi vážně. Jste-li naším zákazníkem, odběratelem novinek nebo návštěvníkem webových stránek, svěřujete nám své osobní údaje. Plně zodpovídáme za jejich zabezpečení a ochranu. Seznamte se, prosím, s ochranou osobních údajů, zásadami a právy, které máte v souvislosti s GDPR (Nařízení o ochraně osobních údajů). Jsme správce Jsme společnost Chytilová & spol., patentová kancelář, s.r.o., IČO 02794578, se sídlem Revoluční 725/11, 110 00 Praha 1 – Staré Město, zapsaná pod spisovou značkou C 223865 u Městského soudu v Praze, která provozuje webové stránky na doménách chytilova.cz a  fenomen-znacky.cz. Vaše osobní údaje zpracováváme jako správce, což znamená, že [...]

Seminář Ochrana nápadů a značek

V návaznosti na úspěšné Snídaně s předsedou jsme pro vás připravili seminář „Ochrana nápadů a značek, aneb jak vydělat a neprodělat“. Seminář v rámci podpory mezinárodní konkurenceschopnosti České republiky pro zájemce z řad podnikatelů, pracovníků výzkumu a vývoje, studentů i širší veřejnosti pořádá Úřad průmyslového vlastnictví ve spolupráci s Fenomén značky z.s, Český svaz vynálezců a zlepšovatelů (ČSVZ)  a Audit Profesional. Seminář se koná 18.10. v sídle Úřadu průmyslového vlastnictví a účast je zdarma. Přihlásit se můžete na emailu registrace@fenomen-znacky.cz nebo na odkazu zde http://fenomen-znacky.eventito.com/meeting/pKnDJ/

Varování: Podvodné faktury vyzývající k zaplacení poplatků.

Na základě varování Úřadu průmyslového vlastnictví Vás upozorňujeme, že můžete být osloveni některými soukromými společnostmi s kontaktními údaji na území ČR. Jedná se např. o Register of International Patents, Registration of International Patent, World Intellectual Property Database s.r.o., World Patent and Trademark Index, Patent and Trademark Office Register of Patents, jež nabízejí za různé poplatky v různých měnách zveřejnění, registraci či evidenci průmyslových práv v jejich rejstřících nebo databázích vedených na Internetu. Více zde. Takovéto služby však nikterak nesouvisí s úředními rejstříky či databázemi vedenými Úřadem průmyslového vlastnictví ani právní ochranou poskytovanou podle příslušných právních předpisů. Nevyužití nabízených služeb nemá žádné právní účinky týkající se [...]

Spolupráce s Asociací veřejně prospěšných organizací ČR

20/7/2017 proběl seminář SILNÁ ZNAČKA ORGANIZACE – výhoda ve vyjednávání, který se uskutečnil v rámci Letní školy argumentace, vyjednávání a posilování vlivu, kterou pořádala Asociace veřejně prospěšných organizací ČR Michaela Chytilová a Michaela Závodná ukázaly účastníkům jak budovat a chránit značku, na co si dát pozor a kde jsou v této oblasti největší problémy. Téma vyvolalo mezi zúčastněními zajímavou diskuzi.   Ukázali jsme si jak budovat značku, jak komunikovat s cílovou skupinou na sociálních sítích, jak chránit značku, co dělat pro její obranu a dotkli jsme se i problematiky smluvních vztahů se zaměstnanci a dobrovolníky.

Ochrana designu i bez registrace?

Téměř každý si je vědom toho, že design výrobku je jedinečným výtvorem jedince. A že proti zneužití, neoprávněnému využívání a padělání je možné se bránit, pokud je design zaregistrován na příslušném Úřadě průmyslového vlastnictví jako průmyslový vzor. Existuje však i možnost obrany proti kopírování nezapsaného designu. Většina z majitelů firem ví, že design svých výrobků mohou ochránit tak, že jej nechají zaregistrovat jako průmyslový vzor. Podmínky stanovené zákonem určují, že přihlášku průmyslového vzoru je možné podat pro design, který je nový a má individuální povahu. To znamená, že přihlášen může být pouze takový design, který ještě nebyl zpřístupněn veřejnosti a jeho [...]

Rešerše na značku. Potřebuji to vůbec?

S novým produktem jde v ruku v ruce požadavek na značku, která by tento produkt prezentovala spotřebiteli. Proces výběru vhodné značky má celou řadu fází, které zde podrobně nebudeme rozebírat. Existuje však jedna v zásadě velmi krátká fáze, jejíž podcenění může mít za následek ztrátu značky, ztrátu finančních prostředků vložených do propagace značky a v neposlední řadě i soudní proces. Jedná se o prověření, zda vybraná značka nezasahuje do zákonem chráněných práv jiného majitele ochranné známky. Před konečným schválení značky je velmi vhodné provést známkovou rešerši, a to pro všechna území, pro která uvažujeme značku použít. Pokud bude vytvořena značka, která je byť jen podobná [...]